Prowadzący

Teresa Czepiec – reżyserka filmowa  i artystka wizualna.  Wykładowczyni Akademii Nowe Horyzonty. Swoją ścieżkę zawodową rozpoczęła jako architekt. Ukończyła prestiżowe Le Fresnoy we Francji i kurs DOK PRO w Szkole Wajdy. Studiowała reżyserię na WRiTV w Katowicach. Jej dokument Superjednostka był pokazywany na ponad 80 festiwalach i zdobył wiele prestiżowych nagród, m.in. na “It’s All True” w Brazylii, Alcine czy Huesca w Hiszpanii oraz nominację do nagrody Cinema Eyes Honours, USA. Pracowała jako storyboardzistka i asystentka uznanych reżyserów takich jak Skolimowski, Szumowska, Smoczyńska, Komasa. Obecnie przygotowuje swój debiut fabularny. Urodziła się w Belgii, pracuje w Polsce i we Francji.

 

 Paulina Haratyk – badaczka i trenerka, z wykształcenia filmoznawczyni i kulturoznawczyni. Pracuje w Stowarzyszeniu Nowe Horyzonty i Filmotece Narodowej – Instytucie Audiowizualnym oraz realizuje niezależne projekty kulturalne, edukacyjne i społeczne z wykorzystaniem filmów i nowych mediów. Zajmuje się kulturą niezależną, kinem found footage oraz edukacją filmową. Stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz laureatka Warszawskiej Nagrody Edukacji Kulturalnej. Autorka licznych tekstów dotyczących kina i nowych mediów, publikowanych m.in. w „Kwartalniku Filmowym”, „Przeglądzie Kulturoznawczym” oraz „Ekranach”.

 

Justyna Hanna Budzik: doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Instytucie Nauk o Kulturze Uniwersytetu Śląskiego. Filmoznawczyni i lektorka języka polskiego jako obcego. Autorka książek Filmowe cuda i sztuczki magiczne. Szkice z archeologii kina (2015) oraz Dotyk światła. O zmysłowym doznawaniu kina (2012), współautorka (wraz z Agnieszką Tambor) publikacji Polska półka filmowa. Krótkometrażowe filmy aktorskie i animowane w nauczaniu języka polskiego jako obcego (2018). Lektorka języka polskiego w INALCO w Paryżu (2016/17), laureatka Fulbright Slavic Award na University of Washington w Seattle (2017/18). Zawodowo i badawczo zajmuje się edukacją medialną oraz glottodydaktyką polonistyczną. Prowadzi edukacyjny blog: www.lekcjeofilmie.pl/. Działa w Fundacji dla Filmu i Fotografii w Katowicach (www.fundacja3f.org).

 

Z zawodu jestem animatorką kultury i filmoznawcą, „na co dzień” koordynuję pracę sali teatralno-kinowej. Prowadziłam cykle filmowe dla dzieci i dorosłych, często poprzedzone prelekcją lub „lekcją o kinie”. Napisałam prace o „Możliwościach włączania filmu współczesnego w szkolne programy edukacji” (Uniwersytet Jagielloński) oraz o stosunku młodzieży do wartości zawartych w filmie Krzysztofa Kieślowskiego „Krótki film o miłości” (Uniwersytet Śląski). Interesuje mnie kino polskie, polska animacja, kino dla dzieci, edukacja filmowa, zagadnienia związane z korespondencją sztuk, filmowymi środkami wyrazu, popkulturą, superbohaterami i Agentem 007 oraz twórczość Jima Jarmuscha.

 

Barbara Szczekała – doktor nauk o sztuce, absolwentka filmoznawstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego, zastępczyni redaktora naczelnego czasopisma “Ekrany”. Autorka książki “Mind-game films. Gry z narracją i widzem”. Zajmuje się różnorakimi zjawiskami kina współczesnego, szczególnie ceniąc przedrostek post- w ich nazewnictwie. Pisała m.in. o postironii, kinie postfabularnym, filmach postlynchowskich i narracji postklasycznej oraz o melodramacie i kinowej retromanii. Z romantyczną pasją i pozytywistyczną misją zajmuje się edukacją audiowizualną młodzieży w krakowskich kinach.